کد خبر : 555
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
-

ونوسیا توسط مکث موتور به ایران می آید +(فیلم)

ونوسیا توسط مکث موتور به ایران می آید +(فیلم)
مکث موتور سه خودرو از برند چینی ونوسیا را بصورت واردات خودروی کامل عرضه کند، اتفاقی که ممکن است به مونتاژ آنها در داخل نیز نیز بیانجامد. ؛

دیجی خودرو؛هادی مؤید – مکث موتور، بال آسیایی ماموت خودرو در تولید و عرضه خودرو، تصمیم دارد سه محصول از تولیدات ونوسیا را در ایران عرضه کند، برندی که با سرمایه‌گذاری مشترک دانگ‌فنگ و نیسان در چین تاسیس شده و تولیداتی دارد با پلتفرم و تکنولوژی مشترک با خودروهای نیسان.

ونوسیا D60 پلاس؛ یک سدان اقتصادی

یکی از این سه محصول، سدان کامپکت ونوسیا D60 پلاس است که احتمالا با موتور ۱.۶ تنفس طبیعی ۱۲۰ اسب‌بخاری در ایران عرضه خواهد شد. این خودرو برپایه پلتفرم V نیسان که در طراحی و ساخت نسل سوم Nissan Sylphy به‌کار رفته، توسعه یافته و از نظر ابعادی و محدوده قیمت، در بازار چین رقبایی نظیر چری آریزو ۵ دارد. متوسط مصرف سوخت این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی، صدی ۶ و با گیربکس CVT، صدی ۵.۶ لیتر اعلام شده است. صفر تا صد و حداکثر سرعت اما صرف‌نظر از نوع گیربکس، به ترتیب ۱۲ ثانیه و ۱۸۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است که برای خودرویی با شروع قیمت ۶۹هزار و ۸۰۰ یوان، انتظار بیشتر از این هم نمی‌رود.

ونوسیا استار؛ آلترناتیوی برای فیدلیتی؟

مکث موتور یک کراس‌اوور کامپکت با نام Star را نیز از برند ونوسیا به بازار عرضه خواهد کرد که مجهز به موتور ۱.۵ توربو ۱۸۷ اسب‌بخاری متصل به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ بوده، می‌تواند به رقیب تازه و جذابی برای خودروهایی همچون فیدلیتی در بازار ایران تبدیل شود. در پس این تناسبات تنومند و در عین حال، ساده Venucia Star، با ساخته‌ای روبرو هستیم که به سبک نسل جدید کراس‌اوورهای چینی، با وجود قیمت پایین، از گستره قابل توجهی از امکانات ایمنی و رفاهی بهره می‌برد. بارزترین این امکانات نیز نمایشگر ۱۵.۶ اینچ ایستاده در مرکز داشبورد است که تمامی کنترلگرهای فیزیکی مرسوم داخل خودرو را در خود خلاصه کرده است. سانروف پانورامیک، پوشش چرم مرغوب کابین و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان نیز از دیگر امکانات رفاهی مجهزترین نمونه های ونوچیا استار هستند.

 ونوسیا توسط مکث موتور به ایران می آید

ونوسیا وی-آنلاین؛ جسور و مجهز

جذاب‌تر از این دو گزینه، ونوسیا وی‌آنلاین است که نزدیکی ساختاری با نیسان قشقایی جدید را به زیبایی در پس طراحی مدرن و جسورانه خود پنهان کرده. این خودرو پیشرانه‌ای مشترک با ونوسیا استار داشته که صفر تا صد ۸.۸ ثانیه به آن می‌‎دهد. از نظر امکانات نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد به این ترتیب که در مدل پایه، با قیمت ۹۹.۸۰۰ یوان (۱۴ هزار ۷۴۴ دلار از امکاناتی نظیر مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و اتصال بلوتوث، USB و AUX، تهویه دستی، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، LCD به جای نشانگرهای آنالوگ پشت فرمان، شیشه بالابر های برقی جلو و عقب، آینه های جانبی برقی، ورود و استارت بدون کلید، کنترل هرزگردی و پایداری الکترونیک، ترمز پارک برقی، اتوهُلد، ABS+EBD، ایربگ‌های جلو و جانبی جلو، سیستم کنترل فشار باد تایرها و همیار آغاز حرکت در سربالایی بصورت استاندارد بهره می‌برد.

مجهزترین تیپ تجهیزاتی Venucia V-Online هم که در کنار این موارد، از نمایشگر ۱۲.۳ اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهره می‌برد و دارای تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌ها، نویگیشن، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، پوشش چرم صندلی‌ها، تهویه اتوماتیک با دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، حسگر نور و باران، ایربگ‌های پرده‌ای، تاشو اتوماتیک آینه‌های جانبی، بازشو برقی و بدون دست درب صندوق بار، سانروف پانورامیک، دوربین دنده عقب، دید ۳۶۰ درجه از اطراف، هشدار نقاط کور، پارک اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر نیز بهره می‌برد، در بازار چین قیمت ۱۲۸ هزار و ۸۰۰ یوانی (معادل ۱۹.۰۳۰ دلار) دارد.

Venucia در ایران؛ از واردات تا مونتاژ

این خودروها قرار است در ابتدا بصورت واردات خودروی کامل (CBU) در ایران عرضه شود اما شنیده ها حاکی از آن است که در ادامه، حداقل برای عرضه دو خودرو بصورت واردات قطعات منفصله (CKD) و مونتاژ در داخل برنامه‌ریزی شده است. البته باید منتظر ماند و دید که استراتژی عرضه به چه شکل خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.